Hodnocení vystoupení Drum-in

| Gymnázia | Liberecký | Ústecký | Královéhradecký | Vysočina | Jihomoravský | Praha a Středočeský | Pardubický |

 

 

Hodnocení výchovného koncertu Miloše Dvořáčka na Gymnáziu Zlín – Lesní čtvrť

Miloš Dvořáček je všeobecně uznávaný jako jeden z nejlepších českých bubeníků, a to  různých hudebních žánrů. Svědčí o tom množství CD nahrávek s řadou předních osobností české hudby. O to více jsem se těšil i na jeho výchovný koncert – DRUM IN v naší škole.

Již od počátku mne příjemně překvapila  perfektně připravená hudební koncepce a forma  pořadu („one man show“), která spojuje  zábavu s hudební výchovou mládeže. Strhující virtuózní výkon M. Dvořáčka na množství různých perkusů  s využitím  zvukových smyček a ve spojení s jeho schopností improvizátora, hudebního klauna, výborného zpěváka a vypravěče  provedla posluchače hudebními žánry, dějinami hudby  i  hudebními pojmy. Fascinovaní žáci (i pedagogové) se nechali  spontánně a ochotně  vtáhnout do pořadu již jako aktivní spoluhráči pana Dvořáčka, a tím spoluvytvořili   skvělou atmosféru pořadu.

Celý výchovný koncert považuji za zcela mimořádný nejen po odborné hudebněvýchovné  stránce, ale současně i jako alternativu k všeobecné pozitivní výchově mladého člověka.

Lubomír Kovařík, učitel HV, Gymnázium Zlín -  Lesní čtvrť

P. S. : Připojuji ještě  kopii hodnocení  od kolegy Mirka Černého

Koncert kterého jsem byl svědkem byl strhující pro žáky svojí uvolňující atmosférou a pro mě jako pedagoga uměleckou schopností p. Dvořáčka a schopností reagovat na podněty publika.  Doporučuji všem kolegům, Miroslav Černý, učitel gymnázia ve Zlíně.

 

 

Koncert DRUM-in  na gymnáziu v Hořicích

Se svým nádobíčkem přijel profesionální muzikant, hráč na bicí a perkuse, pan Miloš Dvořáček.

Koncertu se zúčastnily čtyři třídy: tercie a kvarta, prima a sekunda. Řeč byla o dětech a dospělácích, o rytmu doby, o rytmu v nás a kolem nás, o africké hudbě. Pan Dvořáček také předvedl dětem zařízení na smyčkování hlasu, což ve finále znělo něco jako africko-melodicko-rytmická polyfonie, pokud bychom to chtěli nějak pojmenovat či hudebně zařadit. Ale v tomto případě je těžké, neřku-li zbytečné, jakkoliv škatulkovat.

Děti se smály, tleskaly, zpívaly, tančily. Soudě dle nadšených reakcí se koncert velmi líbil.

….. já se připojuji k dětem, i mně se koncert velmi líbil. Na začátku pan Dvořáček s nimi skvěle navázal kontakt, což myslím i ony ocenily. Překvapivé bylo převedení běžného života do rytmu a zvuku bicích. Včetně rozhovoru dítete a dospěláka, rytmu dnešní doby i dechovky. Mělo to spád, šmrnc a vtip. Úžasná byla africká hudba. Takové pohlazení po duši. Mohla znít klidně déle, a člověk by se jen tak zasnil…  a bylo by mu dobře. Ovšem dětem bylo viditelně dobře, když si mohly zatančit. Každý si tu našel to své.

Díky a snad někdy příště.
Ellen Kloučková, Únor, 2012

 

 

Miloš Dvořáček otevřený, tepající, poukazující, interaktivní na broumovském gymnáziu

 26. ledna tohoto roku zavítal do pohraničních končin Broumovského výběžku náš přední a svým přístupem k hudbě, k rytmu, velmi výjimečný bubeník Miloš Dvořáček ml. V Broumově se zdržel celý den. V dopoledních hodinách provedl dvě frekvence pro nižší a vyšší gymnázium poukazující na problematiku a význam rytmu v hudbě vůbec. V odpoledních hodinách uskutečnil se svým přítelem, broumovským výtvarníkem Petrem Staňkem „Spacákem“, interaktivní performanci, kde v jeden okamžik vznikaly hudba spolu s obrazem. Ke spolupráci si pozvali trumpetistu Štěpána Přibyla.

Byl jsem pověřen ředitelstvím broumovského gymnázia, abych aktivity Miloše Dvořáčka v Broumově zorganizoval a zaručil se za hladký průběh celé akce, tak bych alespoň stručně reflektoval můj dojem. Všem, kteří se rozhodují, zda Dvořáčka v jejich místě, škole, školce, gymnáziu, uspořádat, bych váhání ulehčil: Doporučuji vystoupení Miloše Dvořáčka za každou cenu provést.

Miloš Dvořáček je respektovaným a opravdu výjimečným bubeníkem. Nepodmaní se davu. Působí velmi otevřeně a upřímně v tom, co dělá. Při výukových programech aktivně spolupracuje se studenty a navazuje s nimi hudební komunikaci. V Broumově jsem byl svědkem, a to hned za dopoledne dvakrát za sebou, jak doslova vtáhl žáky (studenty) do své hry a prostřednictvím rytmů, zpěvu a s pomocí výkvětů moderní techniky vytvářel se studenty zásadní typy hudebních stylů. Během cca 75 min. doslova prolétl, upozornil a porovnal, ale v žádném případě tím nemám na mysli hekticky a neuspořádaně – ba naopak, zásadní rozdíly v rytmickém přístupu: Evropa vs. Amerika v návaznosti na podstatný vliv rytmů „černého kontinentu“. Sám jsem se z ničeho nic přistihl, jak se ve stoje pohupuji, tleskám a luskám, zpívám a s Dvořáčkem spoluúčinkuji s ostatními zúčastněnými. Prostě nářez!

Jak jsem již výše uvedl, odpoledne jsme společně se Staňkem a Dvořáčkem provedli interaktivní improvizaci, kdy v jeden moment vznikali obraz s hudbou. To, jak performance probíhala a jak podstatný počin tímto v Broumově proběhl, komentovat nebudu, neboť si myslím, že coby aktivně zúčastněný umělec k tomu nejsem dostatečně – ve smyslu objektivity – kompetentní.

Rád jen vyzdvihnu fakt, že jako trumpetista, hudebník se širokým záběrem a mnoholetými zkušenostmi, jsem byl Milošem Dvořáčkem rytmicky doslova unesen a cítil jsem výjimečnou harmonii v naší společné improvizaci. Na takové chvíle muzikant nezapomíná.

Takže ještě jednou: Pokud jste hudební nadšenec, pedagog v místní škole, organizátor kulturních akcí, pracovník kulturních center, udělejte vše pro uskutečnění rytmického interaktivního semináře Miloše Dvořáčka ve vašem městě či obci! Všechny pochybnosti stranou! Opravdu bude a je taková akce přínosem ke kulturnímu rozhledu.

Štěpán Přibyl

Se slovy kolegy Štěpána Přibyla nelze než souhlasit. Letos v lednu organizovalo broumovské gymnázium „hudební seminář“ Miloše Dvořáčka již podruhé a ohlasy studentů, ať menších (prima, sekunda), nebo starších, byly v obou případech jednoznačné: naprostý profesionál! A to jak v otevřeném (improvizačním) přístupu, tak i v otázce technické (hráčské) dokonalosti. Zvláště inspirativní a fascinující je dle mého názoru široká „barevnost“ Dvořáčkovy hudby. Je to skutečný „malíř rytmů“…

Petr Staněk

 

Drum in – workshop Miloše Dvořáčka pro žáky ZŠ a ZUŠ Jabloňová v Liberci

Miloše Dvořáčka jsem poznal  jako vynikajícího instrumentalistu naší hudební scény. Ve čtvrtek 7. dubna jsem měl možnost jej zažít i při práci se žáky I. i II. stupně naší školy. Lektor svým osobitým způsobem a spontánně nakažlivým muzikantstvím ve velmi krátké době „vtáhl“ děti do svého hudebního světa, který na rozdíl od našeho tradičního (spíše rozumového) přístupu akcentuje emocionální a hudebně prožitkovou stránku. Prakticky si děti vyzkoušely naše tradiční hudební projevy (vojenská kapela – pochod, lidová píseň – polka – dechovka s přesahem k hardrocku …). Miloš Dvořáček dokázal zapojit celé auditorium (přes 80 dětí!), oslnil svou hrou, zapojením „smyček“ vytvořil „on line“ doprovodnou kapelu a dokázal, že děti do znějící hudby „vstoupily“ – na rozdíl od jistého odstupu, které většinou cítí při konvenčním vedení hodin hudební výchovy. Měl jsem velký problém workshop ukončit – žáci i kolegyně (učitelky zeměpisu, chemie a dějepisu) byly nadšené a nechtěli jej propustit. Přátelé, tudy cesta vede – vřele doporučuji! Ani u nás nebyl naposled, to jsem musel žákům na místě slíbit.

        dr. Jan Prchal, ZŠ a ZUŠ Jabloňová Liberec
        předseda Společnosti pro hudební výchovu

 

ZŠ TGM, Hrádek nad Nisou

Co se týče hodnocení Vašeho programu, musím jedině chválit a chválit. Náplň programu byla velice zajímavá, myslím si, že

většina žáků prvně viděla zblízka bicí soupravu a mohli se seznámit s jednotlivými částmi. Délka programu byla také ideální,
bylo moc příjemné, že vše vlastně záleželo pouze na dětech, jejich zájmu a aktivitě, že jste se jim dokázali v tomto prizpůsobit.
V neposlední řadě musím pochválit hlavně vystupování pana Dvořáčka, jeho schopnost bavit se s dětmi, zaujmout je svým
výkladem a přitom i vtipkovat. Na zěver bych dodala, ze Vaše vystoupení bylo zábavné i poučné jak pro naše žáky, tak pro pedagogy, a mohu Váš program jedině doporučit dalším školám.

Lenka Maťková

Za  ZŠ TGM v Hrádku nad Nisou

 

ZŠ Tanvald, Sportovní

Dobrý den pane Dvořáčku,

Dne 1. 6. jste vystupoval pro naší základní školu v Tanvaldě a Váš koncert se shledal s velkým úspěchem nejen u kantorů ale hlavně u žáků, které jen tak něco nenadchne a Vám se to podařilo na 100 %. Gratuluji!

Posílám Vám několik ohlasů.“Pozdě ale přece.“
Váš koncert se mi moc líbil. Ze začátku to bylo unavující, ale pak se to rozjelo a bylo to super. Petra
Vaše představení bylo dost dobrý , nic bychom neměnily. Lucka
Strašně se mi to líbilo, hlavně ten konec. Byl to velmi zábavný program.Patrik
Úplně úžasný, nic bych tam nepřidávala, no možná trochu víc rapu.Prostě bych tam šla hned znovu. Nikola
Mě se líbilo to zařízení, které nahrávalo Váš hlas a pak to přehrálo,pěkně jste zpíval. Patricie
Váš koncert se mi velice líbil a bral bych Vaše vystoupení znovu. Obdivuji, jak umíte hrát na bubny.Honza
Byl to mazec. Když bych Vás měl známkovat jako ve škole, tak za 1.Ondra
Ve Vaší nabídce je také školení pro učitele. Zajímalo by mě pro jaký počet a kde? Myslím si, že příští školní rok bychom něco takového rády uvítaly a samozřejmě další koncert.

Těším se na spolupráci, Krásné léto, V. Tomíčková

 

ZŠP Nový Bor

Zasílám článek, který vyjde i s fotkou v Novoborském měsíčníku.

Rytmus je zábava

Ve středu 1. 3. navštívil školu český bubeník pan Miloš Dvořáček a předvedl dětem své improvizátorské umění ve skoro dvě hodiny trvajícím výchovně – zábavném pořadu DRUM – in. Děti si vyzkoušely, jak zábavné mohou být hrátky s rytmem, hlasem i pohybem. Zkušený jazzový bubeník dokázal děti strhnout i k tanci.Vystoupení bylo nevšedním hudebním zážitkem.

Jinak z pedagogického hlediska velmi krásně  a podnětně sestavený hudební program, i kantoři byli nadšeni improvizátorským uměním pana Dvořáčka a jeho hudebním projevem, kterým zaujal a bavil děti s různámi poruchami, které se u nás ve škole učí a které většinou neudrží dlouho pozornost při podobných programech,    Hezký den  Š. Znamenáčková

  • Ústecký Kraj

ZŠ Libotenice


….představení Drum-in se nám moc líbilo a velice jsme obdivovali protagonistu, jak si dokázal udržet pozornost dětí po tak dlouhou dobu. Vzhledem k tomu, že jsme měli jako hosty i malé děti z mateřské školy, nebyl to tak samozřejmý úkol. Ale nakonec, není se čemu divit, muzikantská krev se nezapře, vzhledem k jeho předkovi stejného jména. Abych si taky trochu ohřál svou polívčičku, trochu jsme to s panem Dvořáčkem po koncertě probrali, že já jsem před mnoha lety hrál s Michalem Tučným a ještě stále hraji s Janem Vyčítalem, a tak se s otcem Dvořáčkem trochu známe a léta se potkáváme na hudebních akcích. Takže vidíte, moje hodnocení má snad nějakou váhu.

Mnohokrát děkujeme a všechny Vás zdravíme.

Za osazenstvo ZŠ Libotenice
Mgr. Jiří Panschab
ředitel školy

  • Královéhradecký kraj

ZŠ Náchod Babí

Vystoupení pana Dvořáčka bylo úžasné. Zapojil většinu dětí, celou dobu jsme si spolu s ním pozpěvovali a tleskali do rytmu. Byla to krásná hodina a všem vřele doporučuji. Vystoupení je vhodné i pro menší děti z 1. stupně, přístup  pana Dvořáčka  k dětem je milý a kamarádský. Dětem se vystoupení určitě líbilo, stačilo se jen dívat na ty jejich usměvavé tváře. Dokonce se dokázaly uvolnit i ty děti, které se jinak ve třídě a před větším kolektivem hůře cítí a dělá jim problém vystoupit třeba jen s básničkou.

Ještě jednou veliké díky za krásnou hodinu hudební výchovy.

Za ZŠ Náchod Babí, Dana Čejchanová

 

ZŠ Hronov – Velký Dřevíč

Předposlední březnový den zavítal na naši školu bubeník p. Miloš Dvořáček. Věděli jsme o něm, že spolupracoval s Ivou Bittovou, Vl. Václavkem, R. Křesťanem a dalšími vynikajícími hudebníky. Prošel jazzem, bluesem rozličnou studiovou prací. Nyní se věnuje sólovým projektům a představením pro děti. Pro svá vystoupení používá kromě bicích také další nástroje např. fujary, kytaru, smyčkovač hlasu, plechové hrnce a rendlíky a vše, co je kolem něj a dá se rozeznít. Hraje mu v rukách téměř každý předmět a jeho vystoupení je požitkem nejen pro uši, ale i pro oči. Z jeho hudby bylo cítit nadšení a radost. Podařilo se mu vytvořit ve škole skvělou atmosféru. Navázal kontakt se žáky a skoro po dobu dvou hodin udržel jejich pozornost. Jeho vystoupení bylo poutavé a bezprostřední. Vtipné vokální vsuvky a improvizace udržely děti stále ve střehu. Ani ti nejneposednější žáčci neměli čas zazlobit. Spolupracovali, zpívali, tančili a bubnovali. Ještě dlouho po vystoupení byl slyšet na naší škole zpěv.

Děkujeme p. Dvořáčkovi za krásné hudební zážitky. V. Vlachová

 

 ZŠ Rudník

Program byl velmi kvalitní, vystupující uměl žákům předvést jednotlivé hudební styly. Velmi dobré bylo použití techniky na zánam zvuku, díky kterému se vytvářely složitější hudební ukázky. Děti byly spokojené a rytmus by se s nimi měl trénovat. Zrovna tato cesta je pro žáky přitažlivá. Určitě bych podobné vystoupení pana Dvořáčka za nějaký čas znovu objednal a po zkušenostech se s ním domluvil o náplni programu, aby to bylo pro žáky vždy jiné.

Pavel Petržela, ředitel ZŠ Rudník

 

ZŠ Smiřice

Drum in Miloše Dvořáčka
Ve středu 13.10.2010 se konalo  hudební představení muzikanta Miloše Dvořáčka pro žáky 4. až 9. tříd. Jediný hudebník dokázal ve dvou hodinových blocích se soustavou bicích nástrojů dokonale vtáhnout posluchače do rytmů evropských pochodů, černošských rytmů i stylu reggae. Důkazem bylo i to, že žáci reagovali na hudebníkovu výzvu a dobrovolně podpořili umělce na podiu rytmickými  nástroji a tancem.

Ladislava Čermáková, ZŠ Smiřice

 

ZŠ Vlčice u Trutnova

Dobrý den,
vystoupení pana Dvořáčka se setkalo s velkým ohlasem jak u dětí, tak u pedagogů. Děti byly vtažené a zapojené do programu. Dosud se některé výroky pana Dvořáčka nezapomněly a natrvalo se zapsaly do našich slovníků.:-)

Děkujeme a zdravíme Vás

Milena Blažková – ředitelka školy ZŠ a MŠ Vlčice u Trutnova

 

  • Vysočina

ZŠ Prosetín u Skutče  - DRUM – IN MILOŠE DVOŘÁČKA

Dnes nám předvedl svoje bubenické a improvizátorské umění jeden z nejlepších českých bubeníků pan Miloš Dvořáček. Jeho vystoupení nazvané DRUM – IN nadchlo úplně všechny. Přečtěte si bezprostřední reakce deváťáků a úspěšnost představení posuďte sami:Představení bylo bez chyby! Čekal jsem nějakého uhlazeného profesora HV, co nás bude poučovat o bicích. Ale nastoupil absolutně pohodový člověk. Ukázal obrovský talent a vynikající smysl pro humor,už po dvou minutách jsme se váleli smíchy. Každý žánr, na který jsme si vzpomněli, dokázal zaimprovizovat. Bylo na něm vidět, že tu muziku doslova cítí. Když jsem si myslel, že už nás ničím nemůže překvapit – přidal beatbox. I my jsme si jej vyzkoušeli, také jsme si zahráli kubánské rytmy na perkuse a nakonec nás zvedl ze židlí a nechal nás tančit na suprový beat. Bylo skvělé, jak nás nesčetněkrát rozesmál, ale ještě lepší bylo, že tu energii, kterou dával do své muziky, přenesl i na nás.   M.V.Byla to nejlepší školní akce, protože  bylo zábavnou formou předvedeno  něco, co všechny zajímá.Když poslouchám rádio nebo sleduju videoklipy na netu, je to úplně jiné, než když nám to předvede někdo, kdo to perfektně umí a ví o čem mluví.   M.H.

Bylo moc fajn, že sem p. Dvořáček přijel, možná doma začnu zkoušet bubnovat.   M.D.

Opravdu bych neváhal a znovu na představení zašel. Člověk se u toho dobře odváže. Lepšího bubeníka jsem ještě neviděl, snad ani v televizi.    J.G.

Naučil nás vnímat hudbu jako něco, u čeho se můžeme přenést do úplně jiné doby, zapomenout na problémy, nechat pracovat naši fantazii.    A.S.

Pane Dvořáčku, děkujeme!!

  • Jihomoravský kraj

ZŠ Zbraslav u Brna – Tluče bubeníček tluče na buben
Dne 19.4. k nám zavítal, až z dalekých Jizerských hor, bubenický virtuóz Miloš Dvořáček. Někteří jistě znají jeho otce, kytaristu legendárního, který hraje s Wabi Daňkem, spolu již ve Zbraslavi několikrát vystupovali. Jiní pak, spíše mladší ročníky, se s ním mohly setkat na koncertech vynikající hudební skupiny -123 min ve které nějaký čas působil. Jeho výukový program jménem „DRUM IN“ obsahoval ukázky rytmů různých hudebních stylů, ke kterým si šikovnou mašinkou jménem „looper“ a svým hlasem vykouzlil během několika vteřin celou zbývající kapelu. Zapojil i žáky a učitelský sbor a na hodinu a půl, proměnil palubovku naší tělocvičny v mapu světa, kde se tančilo z jednoho kontinentu na druhý, zpívalo beze slov a celkově se jednalo podle pravidel a principů, které nejsou naší kultuře vlastní, ale stojí za to se od nich učit.Je málo takových … resp. byl první, koho jsem za svoji učitelskou kariéru viděl, tak strhnout žáky a učitele pro danou věc. Recept byl a je vždy jednoduchý: „Nepovyšovat se, nepitvořit se a především něco umět.“

Za žáky II. stupně a učitelský sbor ZŠ Zbraslav děkuje Radek Malý

  • Praha – Středočeský kraj

ZŠ Zlatníky u Prahy
Dne 1. listopadu naši školu navštívil pan Dvořáček. Přivezl s sebou řadu různých bubnů. Dětem na ně zahrál, seznámil je s hudbou z celého světa. Hodně rytmů bylo z Afriky. Děti se zaujetím poslouchaly, spontánně se zapojily do zpěvu, vytleskávaly a vydupávaly rytmus a nechaly se strhnout k tanci. Děti odměnily bubeníka velkým potleskem.
Ivana Jelínková, ZŠ Zlatníky u Prahy
ZŠ Postupice u Benešova

Vystoupení bylo naprosto úžasné. Děti byly nadšené. S druhým stupněm jsme diskutovali o dalším programu a vyšla nám z toho africká hudba. O té by se chtěli dozvědět více.

Miroslava Ottlová, ZŠ Postupice u Benešova

  • Pardubický kraj

ZŠ Klášterec nad Orlicí
Vážený pane Dvořáčku, v pondělí 22.11.2010 jste vystoupil v naší škole v Klášterci nad Orlicí s hrou na bubny. Vystoupení vzbudilo pozitivní ohlasy u všech žáků a rovněž pedagogických pracovníků. Některé kolegyně vystoupení ohodnotily slovy: „Kdyby nám to nebylo blbý, tak jsme to pořádně rozbalily!“ Myslím, že k těmto slovům není třeba nic dodávat.Osobně oceňuji koncepci vystoupení pojatou jako průřez vývoje bicího doprovodu od afrických rytmů přes spirituály, blues, jazz po rock, resp. taneční rytmy. Věřím, že pro některé pedagogické pracovníky a pro žáky 2. stupně, kteří se seznamují s vývojem hudby, byl tento moment přínosný. Jako další pozitivum vnímám zapojení žáků do programu zpěvem, tleskáním a v neposlední řadě tancem.

V uplynulých letech jsme s žáky naší školy v rámci školních akademií, vánočních koncertů, při vystoupeních na obecních oslavách atp. připravili několik bubenických vystoupení. Jednalo se o hru na bubny djembe. Tato vystoupení vcelku vzbudila pozitivní ohlas. Inspirace pro další vystoupení nám však schází. Od Vašeho výborného vystoupení jsme tedy částečně očekávali i možnost naučit se něco nového, resp. širší zapojení žáků do hry na bicí. Je mi jasné, že technicky to není snadno proveditelné – pustit žáky k drahým bicím nástrojům či vozit velké množství bubnů pro každého žáka, rádi bychom však Vaši příští návštěvu více pojali jako výuku hry jednoduchých rytmů (klidně jen tleskáním, luskáním, hrou na tělo), jejich vzájemným propojováním atp.

Ještě jednou Vám děkujeme za návštěvu, silný zážitek ze hry na bicí a přejeme Vám vše dobré.

Za ZŠ Klášterec nad Orlicí Radek Horna